שיווק התיישבות

קמפיינים – כי לרושם ראשוני אין הזדמנות שניה

להחלטות “משנות חיים” תהליך הבשלה ארוך ויסודי שלעיתים אף לוקח שנים משלב החשיפה הראשוני, דרך שלב ההתעניינות והחקר ועד לשלב הסופי של לקיחת החלטה ופעולה.
במקרה של מעבר למקום מגורים חדש, למפגש הראשון חשיבות רבה בבניית האמון וביצירת הרושם המקצועי וזוהי בדיוק מטרת הקמפיינים בירידים ובכנסים: ליצור מפגש אישי ובלתי אמצעי המחבר בין הקהלים השונים (ביקוש) לבין ‘אנשי הקצה’ שמאחורי המידע (היצע); יועצי ומומחי מרכז המידע, אנשי אגף ההתיישבות ואנשי הישובים עצמם. בכל שנה תנועת אור יוצרת אלפי מפגשים אישיים באירועים, קמפיינים וירידים.

 

הקמפיינים של אור במקום הנכון, בזמן הנכון

 

בשנות הפעילות של התנועה, למדנו על חשיבותה הרבה של הפנייה הממוקדת והמתוזמנת להשגת תוצאות אפקטיביות בהסברה ובשיווק.
באמצעות מחקרים מקיפים למדנו לזהות את הקהל הרלוונטי, מה הוא חושב, היכן נפגוש אותו, איך נפנה אליו ומהן מעטפות המוצרים שתתאמנה לו כיום ובראייה עתידית- בהתאם לכך גיבשנו שלוש אסטרטגיות שיווק והסברה:

 

  • קמפיינים קהליים – מאחר ובנגב ובגליל ישובים מגוונים, בעלי מעטפות מוצרים שונים, אנו מניחים כי מעטפות שונות תתאמנה לאוכלוסיות שונות. לשם כך, אנו לומדים את הקהל אליו אנו רוצים לפנות ומחברים אותו למעטפת מוצרים העשויה להיות רלוונטית עבורו. גם הפנייה לקהל תעשה בהתאם להרגליו, אם זה באמצעות המדיה הדיגיטלית, סיורים, כנסים הרצאות ועוד. קהלי היעד העיקריים הם: רפואנים, אנשי קבע, אנשי אקדמיה, סטודנטים משפחות צעירות וגרעיני התיישבות ייעודיים.

 

  • קמפיינים ממוקדי מוצר – מהלך שיווקי ופרסומי שמתמקד במוצר עצמו ומטרתו העצמה ומיצוב מחדש של אזורים שלמים ושל יישובים קיימים וחדשים. פעמים רבות מתקבלות פניות מיישובים המבקשים לקלוט אליהם משפחות חדשות ואנו לאחר תהליך איסוף מידע והגדרת קהל המטרה (פרופיל מתיישב), מגבשים יחד עם הישוב קונספט מבדל באמצעות שפת מותג ייחודית ומחליטים על אמצעי החשיפה לקהל (תמהיל שיווקי ופרסומי). לאחרונה יצאו כמה קמפיינים בפריסה נרחבת: שיווק פרויקט בקיבוץ טללים, מיתוג מחדש של העיר ירוחם ומיתוג קיבוצי ההר הצפוניים בגליל.

 

  • קמפיינים כלליים – הקמפיינים שפונים לכווולם: השתתפות בהתכנסויות המוניות כגון ירידים, פסטיבלים, כנסים, סיורים הפתוחים לקהל הרחב ובאמצעי המדיה ההמוניים… בקמפיין הכללי מוצג סט נרחב של מוצרים, אשר עשויים להתאים לקהל הטרוגני למשל, מגוון של אפשרויות מגורים כפריות, מגוון של אפשרויות מגורים עירוניות, אפשרויות חינוך, תעסוקה, בריאות ושאר תחומים ב”מעטפת החיים”, כך שכל אחד יוכל לבחור וקבל את המידע הרלוונטי לו. דוגמאות לקמפיינים כללים:” מה נשתנה” – קמפיין פייסבוק אינטראקטיבי בפסח, השתתפות ביריד כרמים השנתי ובכנס כלכליסט היוקרתי ועוד רבים…

 

  • בסיומו של כל קמפיין מבוצע סיכום לצרכי תיעוד, מדידת אפקטיביות, למידה והסקת מסקנות מרכזיות לקמפיינים השיווקיים הבאים.

קונספט: תנועת אור | פיתוח: WEB MEDIA GROUP

© כל הזכויות שמורות לתנועת אור