בצל הקורונה – המדינה תשקיע בנגב והגליל

ראשי - עשייה - בצל הקורונה – המדינה תשקיע בנגב והגליל

 

תכנית" עיר שווה" יוצאת לדרך: עשרות מיליוני שקלים יושקעו בשינוי פני עיירות הפיתוח -הערים הראשונות שנבחרו: דימונה, אופקים, עכו וקריית שמונה

מטרת המיזם – להביא זוגות צעירים, לבנות חיי קהילה תוססים וחינוך איכותי

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור: "מיזם עיר שווה נועד לייצר מדינה ב- 3 מרכזי חיים עצמאיים –נגב, גליל וגוש דן".

 

תכנית "עיר שווה" היא מיזם משותף של משרד השיכון והבינוי, המשרד לשיוויון חברתי, רשויות מקומיות, יחד עם תנועת אור הפועלת ליישוב ולפיתוח הנגב והגליל שמטרתה שינוי פני החיים בפריפריה ומשיכת קהל יעד חדש ותוסס לאזורים אלו. בצל משבר הקורונה, הבינו  רבים כי המחיה והמגורים באזור המרכז כבר אינם ברי השגה כמו פעם והם משוועים לאלטרנטיבות של מגורים זולים משמעותית, חיי קהילה ותרבות עשירים ומערכת חינוך מהשורה הראשונה בעלויות נמוכות באופן משמעותי.

בתחזיות דמוגרפיות שערכו בתנועת אור נמצא כי  השנים הקרובות מצביעות על גידול צפוי  של אוכלוסיית ישראל ל-17 מיליון תושבים בשנת 2048;  בהנחה שמגמות הדיור הקיימות יימשכו, כ-13 מיליון מהתושבים צפויים להתגורר במשולש תל אביב-ירושלים-חיפה, מה שיביא להכפלה במספר התושבים.

לצד זאת, הנגב והגליל שמהווים 75% משטחה של ישראל ימשיכו לאכלס פחות מרבע מאוכלוסייתה העתידית. לתמונת עתיד זאת השלכות קשות – הן על תושבי גוש דן שיאלצו להתמודד עם עלייה משמעותית במחירי הדיור, הכפלה של זמני העמידה בפקקים ועומס משמעותי על כלל התשתיות הנוספות והן על תושבי הנגב והגליל שימשיכו להתמודד עם רמה נמוכה יותר של שירותים והזדמנויות.

על מנת לא להמשיך ולהקצין את הפערים נוצרה תכנית "עיר שווה" שמשמעותה הפיכת ישראל ממדינה עם מרכז ופריפריה מובחנים למדינה בעלת שלושה מרכזי חיים – בנגב, בגליל ובאזור גוש דן.

מטרת התכנית "עיר שווה" היא  להשאיר, להחזיר ולהביא עסקים ואנשים; רווקים, זוגות צעירים ובעלי משפחות לערי הנגב והגליל . במקומות אלו הם יזכו לדיור איכותי, מקומות תעסוקה מגוונים, חיי קהילה ותרבות, שטחים פתוחים, פארקים עצומים ותנאים אטרקטיביים ויהוו חלופה אטרקטיבית ומושכת – גם לתושבי ראש העין, פתח תקווה, גדרה, הרצליה, רמת גן ואפילו תל אביב.

ארבע הערים שנבחרו בשלב הראשון לפרויקט: דימונה, אופקים, עכו וקריית שמונה, בשלב הראשון מושקעסכום ראשוני של כ- 10 מיליון שקלים בשיפור פני ערים אלו. לכל עיר מותאמת תכנית עסקית וחברתית שתכלול מערך שלם של תוכניות לשיפור איכות החיים הן מבחינה כלכלית והן מבחינה תרבותית – חינוכית – קהילתית.

שמעון לנקרי, ראש עיריית עכו : "עכו מובילה את הגליל מערבי בתיירות תרבות דיור ובקרוב במסגרת מיזם עיר שווה  גם חווית חיים  שתכלול קהילה ותעסוקה. אנו מזמינים מובילים עסקיים וחברתיים לבוא ולקחת חלק בבניית הקומה הבאה של העיר הכי יפה במזרח התיכון."

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור:" מיזם עיר שווה נועד לייצר מדינה עתידית בעלת 3 מרכזי חיים משגשגים – נגב, צפון וגוש דן. המטרה שלנו היא להביא מוצר מגורים חדשים שייצר אטרקטיביות, יגרום לביקושים גדולים ויהווה זרז עבור זוגות שמחפשים אלטרנטיבה חדשה למחיה. אנחנו מייצרים ערך מוסף אטרקטיבי עבור התושבים- זו לא רק דירה – זו קהילה עשירה, עם מקומות תעסוקה מגוונים, סביבה איכותית מלאת אפשרויות, שתעלה בין שליש לחצי מחיר".

בני ביטון ראש עיריית דימונה מוסיף ואומר: " יחד עם תנועת אור שכבר הקימו כמה יישובים בנגב , גרמנו לממשלה לאמץ את המיזם, אנחנו עובדים במרץ להביא גרעינים התיישבותיים, צעירים ותעסוקה איכותית לדימונה"

 

למידע נוסף על פרויקטים, אפשרויות תעסוקה וסיורים קרובים, הירשמו

 

לתרומה

הירשם לניוזלטר


קישורים שימושיים

צור קשר

בית בלומפילד, רחוב ההגנה 30, באר שבע

© כל הזכויות שמורות לתנועת אור

קונספט: תנועת אור | בניית אתרים
דילוג לתוכן